Autostrada A1 Bełk-Świerklany

Bełk-Świerklany

Stan : zrealizowany
Początek budowy : 2008 r.
Koniec budowy : 2008 r.
Długość [km] : ok. 14
Kategoria drogi : A
Prędkość projektowa [km/h] : Vp = 120
Kategoria ruchu : KR6
Ilość jezdni : 2
Szerokość pasa ruchu [m] : 3 x 3,75 m/ 2 x 3,75 m
Szerokość pasa awaryjnego [m] : 3 m
Nasypy [m²] : 2,0 mln
Wykopy [m²] : 3,8 mln
Projektant : BPBK Trakt / Transprojekt Warszawa
Wykonawca : konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. (lider) i HEILIT+WOERNER BUDOWLANA Sp. z o.o.(partner)
Inwestor : GDDKiA
Nadzór inwestorski : Drogowa Trasa Średnicowa S.A. / Integral Sp. z o.o.

Liczący ponad 14 km odcinek autostrady A-1 składa się z dwóch jezdni o trzech pasach ruchu (do węzła ?Rowień?) i dwóch pasach ruchu (do węzła ?Świerklany?) oddzielonych na stałe pasem rozdziału. Wybudowano dwa dwupoziomowe, bezkolizyjne węzły drogowe: węzeł ?Rowień? na skrzyżowaniu z DW 935, węzeł ?Świerklany? na skrzyżowaniu z DW 932. Dla elementów infrastruktury drogowej kolidujących z autostradą zaprojektowano dwupoziomowe przejazdy, a celem obsługi terenów przyległych - drogi dojazdowe. Inwestycja objęła również budowę 26 obiektów inżynierskich nad i w ciągu autostrady: 13 mostów oraz 13 wiaduktów w tym jeden wiadukt w ciągu linii kolejowej nad autostradą.